Thursday, July 26, 2012

JODOH itu Rahsia ALLAH

Alhamdulillah ku bersujud ke ats KursiMu,limpah rahmatMu serta keredhaanMu pada hari ini..
terima kasih atas kekuasaanMu,diri yang banyak khilaf dan sering alpa ini selalu medustakanMU dan berdosa padamu,tetap kau masih mmberi keampunan malah nikmat yang jauh lebih besar tidak terpandang akan dosa2 ku.. dan pada hari ini 6ramadhan 1433H, aku telah mengkhatamkan al-Quran, kitab junjungan seluruh umat manusi yang briman kepadaMu..apa lagi daya ku setelah lamanya aku tidak rasa begitu dirahmati melainkan hari ini..
ya Allah, ya Tuhan, sesungguhnya kau yang Maha mengetahui atas segala sesuatu, tetapi aku yang hina ini tetap ungin memberitahu atau aku lebih ingin bercerita kepadaMu, rasa gembira dan sedih, duka dan tertawa aku ingin tetap bcerita padaMu, siapa lagi yang dapat aku berdialog melainkan rasa hati ini begitu disayangi,,..
ya Rahman, tipu aku katakan aku tak takut malah lebih drpada takut untuk aku gambarkan semasa ingin berkhatam,sbenarnya hari selasa lagi,yaitu 4 ramadhan aku telah mghabiskan juzuk itu,dan niatku pd 5 Rmadan yaitu semalam,tetapi apalah daya andai takdir mgatakan namaku diseru pd 6 Ramadan yaitu Khamis,hari ini.. dan ya Allah, tahukah kau aku begitu berusaha dan mengulang setiap saat detik pada hanya bacaan Basmalah, sebab ya Allah aku takut aku dihina di dunia oleh manusia serta di akhirat oleh semua penghuni langit dan bumi kerana masih aku merangkak dan hilang rasa sebenar pembacaa Al-quran yang betul. Namun demikian, aku tahu kau ttap Yang Esa dan kau bersama mereka yang berada di jalanMu,. dan dgn kesempurnaanMu, aku melepasi tahap anak kecil yang masih belajar huruf al-quran satu persatu..terima kasih Allah..
dan ya ALLAH, tahukah kau tuhan, kelebihan majlis khatam di Sirajul Munir ini adlh Ustazah Zaidatul Akmam, belia yang mastajab doanya (insyaAllah dgn keberkatanMu,aminn) mendoakan khusunya untuk setiap satu persatu pengkhatam al-quran dalam majlis itu..moga Kau sentiasa memberkatinya,..
dan Ya Allah, apa yang didoakan untuk Ku tadi, amat begitu menyentuh hati..dan sesungguhnya Kau yang maha besar lagi Maha pengampun,. bercucuran air mataku, tatkala aku didoakan insan yang mulia sepertinya..
allahuakbar..apa lagi yang aku nak khabarkan melainkan kepadaMu sesungguhnya kaulah penggubal segala takdir..dan ustazah terus memohon agar aku :
=dilapangkan dada dalam mencari ilmu di jalan redhaMU..
=menjadi wanita pilihanmu
=dan dipermudahkan jodohku serta mndapat suami yang baik di dunia dan akhirat...
ALLAH maha besar.. aku mengis sayu..xtahu kenapa aku tsentuh..kerana aku masih di awangan..
TAPI....ya Allah dlm tutap mata mnitik tangis ikhlasku itu, entah kenapa aku rasa aku ternampak..aku rasa ada bayangan si "dia", berbaju jubah putih labuh lengkap berserban, dari arah belakang aku terlihat dia mengangkat takbiratu ihram... YA ALLAH...aku menangis lagi...aku terfikir aku terbayang Rasul junjunganMu, tetapi ya Allah pada saat itu tiba2 barulah naik doa yang ke-3 itu seperti ustazah dapat mbaca fikiranku dan ternampak bayangan itu..berderau darahku ya Allah...terusku bertanya di dalam diri, SIAP KAH DIA YA ALLAHH..SIAPA DIA???dan tatkala dia berpaling kepadaku dia tersenyum namun wajahnya kabur..dan selepas itu terus hilang..menangis lagi aku...YA Allah, kasihmu aku pelihara, tetapi tak sehebat kasih yang Kau pelihara..jika benar itu adalah hijab yang kau buka walau sebentar untukku melihat, terus aku merasa semakin hina ya Allah.. aku yang serba serbi kekurangan ini jauh dr pndangan dan jelingan orang2 yang beriman sebegitu, tak pernah terlintas dalam fikiranku akan dianugerahkanku insan sebegitu,jika benar Kau beri dia untukku, dan percepatkanlah aku untuk mengecamnya samada dalam kalangan aku ini atau yang jauh di mana2 atas muka bumi mu ini.. dan ku berharap segalanya berjalan dengan baik lagi lancar dengan keberkatanMu, sesungguhnya tanpa aku mengenalinya dengan sebenar2nya aku akn terus merasa berdosa kerana aku akan terus terjerumus dalam maksiat dengan lelaki yang bukan jodohku..dan sentiasa aku brtasbih agar aku diampunimu..ampunkan kan aku tuhan,.moga segalam pengaAMINnan hari ini diangkat melepasi arasymu dan dmakbulkan dnegan kekuasaanMu..amin ya Allah aminnn ya Rahim :')

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.